Przejdź do głównej zawartości

Save the Earth - Time to act now.




1. Homework : 

1. Flood
2. Earthquake 
3. Contamination 
4. Drought 
5. Gale 
6. Melting 
7. Endangered 

2. deforestation, pollution, flood, contamination, drought , gale, global warming, earthquake, melting glaciers 



3.  //www.youtube.com/watch?v=qkZ13cVUbJs       

1. slavery
2.  climate change
3. 2 years
4  disappearing, melting glaciers
5. droughts, floods
 6. the Paris Agreement.


4. Spoken : 
1.Di Caprio is truly concerned about the global issues, Climate change in particular. Do you agree?
2.Is he right ?
3.Is it really so serious , the situation of the planet?
4.Is it really happening ?
5.Do people care about the Earth?
6.Are we aware of the consequences of our carless actions?
7. bold action is it bold or urgent- He said bold action is it bold or is it inevitable ( nieunikniona)

Słówka z wywiadu : 
human activity
scourage- plaga
impending disaster
lack the politcal will - brak woli dzialania ze strony polityków
bold- smiały
 urgent- pilny
crisis is changing the natural balance of our planet
incinerate - spalać





5. What is the post about. ?    instagram - reading di caprio 

podsumowanie : grafika zebraniee fotek : wszystkich 
Choose the most suitable word , you have 2 minutes. 

1.Climate change will cause/ concern the region to become a wetter, warmer, less predictable place.
2.Unless countries take urgent/ vital action, the situation might get worse
3. Sea levels are rising/ raising 
4.Severe weather events are decreasing/ increasing 
5. It affects/ effects marine mammals and bird populations.
6. With Record droughts, hurricanes, forest fires it is clear that climate change is happening and has uploaded/ upgraded its risk warning. 
7. Increasingly visible damage caused by climate change will shift opinion of those who do not take active part in protecting the advertisement/environment. 
8. The animal sanctuary will create a safe haven/ heaven  for Antarctic wildlife.
9. Growing thread/ threat associated with climate change ......
10. Raise / rise awareness of the fact that some species are endangered because of global warming .


Can you translate into polish the above sentences. 

Additional exercise. 

predictable -                               increase
urgent-                                       threatened
warning -                                   danger
endangered-                               hiding place
threat -                                       shelter
sanctuary-                                  influence
haven-                                    
environment-
raise-
severe -
affect -


4. How can we save the Earth ? Think of the ideas ?


- sort out rubbish 
- recycle waste 
- use bikes instead of cars 
- use public transport
- save energy
- take part in ecological actions
- consume less, waste less, 
- think globally, act locally 
- grow your own food 
- be eco - friendly 

5. .Quizlet- cyfrowe zdolności - quiz 



Homework
Napisz wpis na Bloga w ktorym zachecasz do dbania o środowisko .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista słów na maturę rozszerzoną - Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach na maturze rozszerzonej

   Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach  1. refer- odnosic się do  2. contribute- przyczynić się do  3. my concern is- obawiam się o  4. undermine- podważać , umniejszać coś  5. question sth- podważać , umniejszać coś  6. confirm - potwierdzać  7. consider - rozważać  8. bear in mind- pamietać  9. estimate- szacować 10.astonish - zaskoczyć  11. accomplish - osiągnać  12. omit- omijać, pomijać  13. obtain - uzyskac , gain  14. reluctant - niechętny  15. implement, introduce - wprowadzać 16. imply - sugerować 17. legislation - ustawa  18. concerning, regarding - dotycząca  19. resemble- przypominać  20. cease- skończyc się, zaprzestać  21. dismiss doubts- rozwiewać wątpliwości  22. inconvenience- niedogodność  23. distraction - zakłócenie spokoju  24. undergo - odbywać ( kurację) , przechodzić ( szkolenie) itp...

Konstrukcje ćwiczenia 2020

KONSTRUKCJE 1.       Neither Mark nor Greg ( be) .............................keen on goingon that expedition 2. There is no point in ( revise) .....................................it. 3. If only I ( can ) ..............................speak French fuently.But I can't. 4.I wish  I (can ) .............................speak Greek fluently.But I can't. 5. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I can't 6. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I couldn't 7. I wish  I ( be) .....................better at French but I wasn't. 8. I wish I (be) ......................better at French but I am not. 9. If only I (revise) .........................the material more thoroughly, I would have been given a better mark. 10. She is said to ( be) ..................a talented artist.She w...

Zadanie 3 Matura ustna - wybieramy, odrzucamy plakaty promujące różne inicjatywy

Porównywanie obrazków/plakatów Comparing these three pictures/posters... – Porównując te trzy obrazki/plakaty... All three pictures deal with the topic of... – Wszystkie trzy obrazki dotyczą tematu... There are some similarities and differences between them. – Istnieją pewne podobieństwa i różnice między nimi. Wybieranie plakatu  Zwroty ogólne: I would opt for picture/poster number... – Wybrał(a)bym obrazek/plakat numer... The first/second/third poster appeals to me the most. – Pierwszy/drugi/trzeci plakat najbardziej do mnie przemawia. To my mind, this is the most effective image. – Moim zdaniem, to najbardziej efektywny obrazek. It stands out from the rest. – Wyróżnia się na tle pozostałych. This picture speaks to me. – Ten obrazek do mnie przemawia. It captures my attention immediately. – Natychmiast przyciąga moją uwagę. It is my cup of tea. – To coś, co bardzo lubię / To w moim guście. I’m mesmerised/enchanted by this picture. – Jest...