Przejdź do głównej zawartości

2 tf mix czasy

1. When I ( buy) ......................a new scarf ,I (see).........................that I ( not have ) .................a wallet. I (have to)............................quit my shoping. Actually,  it ( be) .................second time this month, I am so forgetful. 

2. She (be) .....................so clumsy today, actually she always (drop).......................something,it ( start) ................................to get on my nerve. !

3. I ( see) ...................such a sloppy boy before. 
4. This was the third time I ( meet) ......................him in person. 
5.I Just ( receive)........................the news I am totally devastated.
6. I am not prepared to the lesson ,I ( not do)........................my homework.
   This is the second time you ( forget)......................to do your assigment. 
7.The teacher said it was the second time I  ( forget)......................to do your assigment. 
8. He always (wear) ...................a tuxedo , a tie and very smart shoes. He (be) ....................always dressed to kill. 
9Mike ( get involved) ......................in some charity actions last  year. He is so considerate and thoughtful. He (want) .......................to care about needy and ill- treated people. 
10.. Mary (boast) .........................about being so pro every time I saw her when we were students.  I (always doubt) ....................if she really was so cutting edge. 
11. When he ( mow) .........................the lawn suddenly he (see) .................a small mole whose eyes were so cute that he ( not can ) ................................continue he ( have to) ......................stop and save the sweet creature. 
12.  - How ...............you (know) ..................that she ( wait) .................for you at the lounge.?
  -  It was just a hunch. She was  so predictable. Anytime she (want) ...................to surprise me , I (know) ........................exactly where she was.
13.  Mike ( be) .......................expelled from school twice. Last time he (drop) ......................out  it (be) ..................due to his constant playing truant from school. Actually , when he ( talk) ..............to the headmaster, his bahaviour was so outragous that the headmaster ( have ) ........................no doubts how to punish a reckless boy. 
14. Before I (submit).......................my documents I ( consider )....................my decision thoroughly 

15. When I (meet) ........................him he ( text) ..........................somebody and told me that his puppy ( run ) .......................away that morning and that he (be) ...................desperate to find him.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista słów na maturę rozszerzoną - Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach na maturze rozszerzonej

   Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach  1. refer- odnosic się do  2. contribute- przyczynić się do  3. my concern is- obawiam się o  4. undermine- podważać , umniejszać coś  5. question sth- podważać , umniejszać coś  6. confirm - potwierdzać  7. consider - rozważać  8. bear in mind- pamietać  9. estimate- szacować 10.astonish - zaskoczyć  11. accomplish - osiągnać  12. omit- omijać, pomijać  13. obtain - uzyskac , gain  14. reluctant - niechętny  15. implement, introduce - wprowadzać 16. imply - sugerować 17. legislation - ustawa  18. concerning, regarding - dotycząca  19. resemble- przypominać  20. cease- skończyc się, zaprzestać  21. dismiss doubts- rozwiewać wątpliwości  22. inconvenience- niedogodność  23. distraction - zakłócenie spokoju  24. undergo - odbywać ( kurację) , przechodzić ( szkolenie) itp...

Konstrukcje ćwiczenia 2020

KONSTRUKCJE 1.       Neither Mark nor Greg ( be) .............................keen on goingon that expedition 2. There is no point in ( revise) .....................................it. 3. If only I ( can ) ..............................speak French fuently.But I can't. 4.I wish  I (can ) .............................speak Greek fluently.But I can't. 5. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I can't 6. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I couldn't 7. I wish  I ( be) .....................better at French but I wasn't. 8. I wish I (be) ......................better at French but I am not. 9. If only I (revise) .........................the material more thoroughly, I would have been given a better mark. 10. She is said to ( be) ..................a talented artist.She w...

Zadanie 3 Matura ustna - wybieramy, odrzucamy plakaty promujące różne inicjatywy

Porównywanie obrazków/plakatów Comparing these three pictures/posters... – Porównując te trzy obrazki/plakaty... All three pictures deal with the topic of... – Wszystkie trzy obrazki dotyczą tematu... There are some similarities and differences between them. – Istnieją pewne podobieństwa i różnice między nimi. Wybieranie plakatu  Zwroty ogólne: I would opt for picture/poster number... – Wybrał(a)bym obrazek/plakat numer... The first/second/third poster appeals to me the most. – Pierwszy/drugi/trzeci plakat najbardziej do mnie przemawia. To my mind, this is the most effective image. – Moim zdaniem, to najbardziej efektywny obrazek. It stands out from the rest. – Wyróżnia się na tle pozostałych. This picture speaks to me. – Ten obrazek do mnie przemawia. It captures my attention immediately. – Natychmiast przyciąga moją uwagę. It is my cup of tea. – To coś, co bardzo lubię / To w moim guście. I’m mesmerised/enchanted by this picture. – Jest...