Przejdź do głównej zawartości

Podstawy gramatyki - ćwiczenia Part 1

1. To jest samochód jego rodziców.
2. To jest dach mojego domu.
3. Oni nie akceptują nas oraz ich
4. Kogo to jest rower.
5. Kim jest ten przystojny człowiek?
6.To jest pokój dzieci.
7. To jest ich nauczyciel , oni lubią go .
8.Nie chcę iść z wami , wolę iść z nią.
9. To jest wasza zmywarka, jej instrukcja jest tam.
10.Spotkajmy się na stadionie , za 5 godzin
11.Spotkajmy się za 4 godziny na 5 godzin .
12.Statek jest zatopiony poniżej poziomu morza.
13. Jego załoga niestety nie żyje.
14.W piątek, o 5 , przed szkołą, bądź punktualnie, nie będziemy czekać na ciebie.
15.Jaka jest nazwa waszego nowego klubu filmowego.
16.Czy masz jakieś wspomnienia z waszych wakacji?
17. Knowing English I can talk to another / other people .
18. Children's/ childrens' works were unsatisfactory.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista słów na maturę rozszerzoną - Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach na maturze rozszerzonej

   Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach  1. refer- odnosic się do  2. contribute- przyczynić się do  3. my concern is- obawiam się o  4. undermine- podważać , umniejszać coś  5. question sth- podważać , umniejszać coś  6. confirm - potwierdzać  7. consider - rozważać  8. bear in mind- pamietać  9. estimate- szacować 10.astonish - zaskoczyć  11. accomplish - osiągnać  12. omit- omijać, pomijać  13. obtain - uzyskac , gain  14. reluctant - niechętny  15. implement, introduce - wprowadzać 16. imply - sugerować 17. legislation - ustawa  18. concerning, regarding - dotycząca  19. resemble- przypominać  20. cease- skończyc się, zaprzestać  21. dismiss doubts- rozwiewać wątpliwości  22. inconvenience- niedogodność  23. distraction - zakłócenie spokoju  24. undergo - odbywać ( kurację) , przechodzić ( szkolenie) itp...

Konstrukcje ćwiczenia 2020

KONSTRUKCJE 1.       Neither Mark nor Greg ( be) .............................keen on goingon that expedition 2. There is no point in ( revise) .....................................it. 3. If only I ( can ) ..............................speak French fuently.But I can't. 4.I wish  I (can ) .............................speak Greek fluently.But I can't. 5. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I can't 6. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I couldn't 7. I wish  I ( be) .....................better at French but I wasn't. 8. I wish I (be) ......................better at French but I am not. 9. If only I (revise) .........................the material more thoroughly, I would have been given a better mark. 10. She is said to ( be) ..................a talented artist.She w...

Zadanie 3 Matura ustna - wybieramy, odrzucamy plakaty promujące różne inicjatywy

Porównywanie obrazków/plakatów Comparing these three pictures/posters... – Porównując te trzy obrazki/plakaty... All three pictures deal with the topic of... – Wszystkie trzy obrazki dotyczą tematu... There are some similarities and differences between them. – Istnieją pewne podobieństwa i różnice między nimi. Wybieranie plakatu  Zwroty ogólne: I would opt for picture/poster number... – Wybrał(a)bym obrazek/plakat numer... The first/second/third poster appeals to me the most. – Pierwszy/drugi/trzeci plakat najbardziej do mnie przemawia. To my mind, this is the most effective image. – Moim zdaniem, to najbardziej efektywny obrazek. It stands out from the rest. – Wyróżnia się na tle pozostałych. This picture speaks to me. – Ten obrazek do mnie przemawia. It captures my attention immediately. – Natychmiast przyciąga moją uwagę. It is my cup of tea. – To coś, co bardzo lubię / To w moim guście. I’m mesmerised/enchanted by this picture. – Jest...