Przejdź do głównej zawartości

2 te strona bierna , czasy , kozatywna

 Czasy 

1: 

1. Zjadła - present perfect

2. zjadła wczoraj - past simple

2. czy ona codziennie je- present simple

4. czy ona je w tym momencie 

5. Czy ona jutro pojedzie - simple future


6. Czy ona posprzatala pokój - present perfect 

7. Czy ona posprzata pokoj 

8. Czy ona teraz oglada film 

9. Czy ona juz obejrzala film -  present perfect 

10. Czy on zmeni pracę 

Task 2. 

Przekształć zdania ze strony czynnej na bierną 

1. She waters the flowers every day.
..............................................................
2. She is filling in the claim form.
...........................................................
3. She has renovated her attic.
.........................................................
4. He will refurbish the whole house.
........................................................
5. He doesn't allow us to enter the premises.
We ......................................................
6. Mike has discovered this abandoned building by chance.
.....................................................................................
7. Who invented the time machine?
.....................................................................
8. Who directed Joker?
............................................................................
9. They gave him a pay rise.
He ................................................


Task 3. 

1. She cooks meat every day.

Meat 

2.She has given me a gift.

A gift ........................................to me.

3. She created a new system last year.

A new system .......................................

4. Mike invited many friends to his party.

Many friends ...............................

5. You will choose German.

German .....................................

6. She is rejecting the offer.

The offer ............................................

7. He produces these chairs in Poland.

These chairs .....................................

8.He can show his works tomorrow.

His works ......................................

9. Mike has accepted all the changes.

All the changes .................................

10. She paints the chairs  blue every two years.

The chairs .....................................


Who wrote it?

Who discovered it?

Who makes those delicious cakes?

Who usually performs those plays?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista słów na maturę rozszerzoną - Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach na maturze rozszerzonej

   Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach  1. refer- odnosic się do  2. contribute- przyczynić się do  3. my concern is- obawiam się o  4. undermine- podważać , umniejszać coś  5. question sth- podważać , umniejszać coś  6. confirm - potwierdzać  7. consider - rozważać  8. bear in mind- pamietać  9. estimate- szacować 10.astonish - zaskoczyć  11. accomplish - osiągnać  12. omit- omijać, pomijać  13. obtain - uzyskac , gain  14. reluctant - niechętny  15. implement, introduce - wprowadzać 16. imply - sugerować 17. legislation - ustawa  18. concerning, regarding - dotycząca  19. resemble- przypominać  20. cease- skończyc się, zaprzestać  21. dismiss doubts- rozwiewać wątpliwości  22. inconvenience- niedogodność  23. distraction - zakłócenie spokoju  24. undergo - odbywać ( kurację) , przechodzić ( szkolenie) itp...

Konstrukcje ćwiczenia 2020

KONSTRUKCJE 1.       Neither Mark nor Greg ( be) .............................keen on goingon that expedition 2. There is no point in ( revise) .....................................it. 3. If only I ( can ) ..............................speak French fuently.But I can't. 4.I wish  I (can ) .............................speak Greek fluently.But I can't. 5. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I can't 6. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I couldn't 7. I wish  I ( be) .....................better at French but I wasn't. 8. I wish I (be) ......................better at French but I am not. 9. If only I (revise) .........................the material more thoroughly, I would have been given a better mark. 10. She is said to ( be) ..................a talented artist.She w...

Zadanie 3 Matura ustna - wybieramy, odrzucamy plakaty promujące różne inicjatywy

Porównywanie obrazków/plakatów Comparing these three pictures/posters... – Porównując te trzy obrazki/plakaty... All three pictures deal with the topic of... – Wszystkie trzy obrazki dotyczą tematu... There are some similarities and differences between them. – Istnieją pewne podobieństwa i różnice między nimi. Wybieranie plakatu  Zwroty ogólne: I would opt for picture/poster number... – Wybrał(a)bym obrazek/plakat numer... The first/second/third poster appeals to me the most. – Pierwszy/drugi/trzeci plakat najbardziej do mnie przemawia. To my mind, this is the most effective image. – Moim zdaniem, to najbardziej efektywny obrazek. It stands out from the rest. – Wyróżnia się na tle pozostałych. This picture speaks to me. – Ten obrazek do mnie przemawia. It captures my attention immediately. – Natychmiast przyciąga moją uwagę. It is my cup of tea. – To coś, co bardzo lubię / To w moim guście. I’m mesmerised/enchanted by this picture. – Jest...