Przejdź do głównej zawartości

Focus 2 , unit 1 revision

  1. so, such 

1. It is ...........fun.

2. They are ...................nice students.

3. It is .......................cold.

4. They are ........................tired.

5. She is ...................a mean girl. 


2. Present Simple, Present Continuous, present perfect. (PRESENT PERFECT NA OCENĘ WYŻSZĄ ) 

Przetłumacz, ułóż przeczenia do zdań.

1. On zjadł całą tortillę.

...............................................

...............................................

2. Ona zna Jakuba.

.................................................

..................................................

3. On zna Jakuba już 2 lata.

.................................................

...................................................

4. Mam rower. 

.................................................

..................................................

5.Mam rower już 2 lata 

.......................................

.......................................

6. Ja mam teraz spotkanie .

.........................................................

......................................................

7. Matematyka zaczyna się o 9. 

...................................................

..................................................

3. Napisz e- mail - podrecznik str ..............

4. sŁOWNICZEK - KOLUMNA 1. 1 - Przetłumacz oraz ułóż zdania własne z wyrazami 

5.  Napisz definicje wyrazów. - na ocenę wyższą / rozszerzenie 

generous is a person who ................................

mean ................................

sociable............................

honest....................................

hard - working

responsible ..............................

independent.........................

cheerful..........................

shy .............................................





...................................................................................................................................................................

zadania dodatkowe : 

3. Ułóż pytania szczegółowe do zdań. rozszerzenie 

1. She works in a bank.

.......................................

2. She is waiting for Adam .

..........................................

3. I share the room with Mark. 

..............................................

4. The book belongs to Mark. 

.................................................

5. The book consists of 20 chapters.


4 Przetłumacz. 

1. Ja często gram w szachy....................................

2 Obecnie szukam pracy ..........................................

3. Ona Rzadko oglada horrory..................................

4. Ty zawsze żujesz gumnę na lekcji !!!!.....................................

5. On nie rozumie mamtematyki a zna wszystkie wzory. ...............................................................

6. Zajęcia karate zaczynją sie punkt 16. .........................................................


5. Określniki 

Przetłumacz ponizsze określniki oraz przyporządkuj do Present Simple lub Present Continuous.  

1. rarely, seldom .............................

2. nowadays

3. these days

4. often

5. usually

6. always

7. every now and then

8. at times

9. currently

10. tomorrow

11. today 

12. hardly ever 

6.  napisz deficje wyrazów. 

generous is a person who ................................

mean ................................

sociable............................

honest....................................

hard - working

responsible ..............................

independent.........................

cheerful..........................

shy .............................................



9. Przetłumacz oraz ułóż zdania własne z poniższymi czasownikami statycznymi . rozszerzenie 

  1. want - chcieć
  2. remember- pamietać
  3. recognise- rozpoznawać
  4. know- wiedzieć, znać
  5. believe- wierzyć
  6. consist of - składać się
  7. owe- być winnym
  8. own- posiadać
  9. hate - nienawidzieć
  10. depend on - zależeć od
  11. rely on - polegać na
  12. seem - wydawać się
  13. belong- należeć
  14. mean- mieć na myśli , znaczyć
  15. respect - szanowac
  16. need- potrzebować
  17. understand- rozumieć
  18. possess- posiadać






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista słów na maturę rozszerzoną - Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach na maturze rozszerzonej

   Słowa najczęściej powtarzające się w poprzednich latach  1. refer- odnosic się do  2. contribute- przyczynić się do  3. my concern is- obawiam się o  4. undermine- podważać , umniejszać coś  5. question sth- podważać , umniejszać coś  6. confirm - potwierdzać  7. consider - rozważać  8. bear in mind- pamietać  9. estimate- szacować 10.astonish - zaskoczyć  11. accomplish - osiągnać  12. omit- omijać, pomijać  13. obtain - uzyskac , gain  14. reluctant - niechętny  15. implement, introduce - wprowadzać 16. imply - sugerować 17. legislation - ustawa  18. concerning, regarding - dotycząca  19. resemble- przypominać  20. cease- skończyc się, zaprzestać  21. dismiss doubts- rozwiewać wątpliwości  22. inconvenience- niedogodność  23. distraction - zakłócenie spokoju  24. undergo - odbywać ( kurację) , przechodzić ( szkolenie) itp...

Konstrukcje ćwiczenia 2020

KONSTRUKCJE 1.       Neither Mark nor Greg ( be) .............................keen on goingon that expedition 2. There is no point in ( revise) .....................................it. 3. If only I ( can ) ..............................speak French fuently.But I can't. 4.I wish  I (can ) .............................speak Greek fluently.But I can't. 5. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I can't 6. If I (can) .......................speak French more fluently, I (get) ..............................that job . But I couldn't 7. I wish  I ( be) .....................better at French but I wasn't. 8. I wish I (be) ......................better at French but I am not. 9. If only I (revise) .........................the material more thoroughly, I would have been given a better mark. 10. She is said to ( be) ..................a talented artist.She w...

Zadanie 3 Matura ustna - wybieramy, odrzucamy plakaty promujące różne inicjatywy

Porównywanie obrazków/plakatów Comparing these three pictures/posters... – Porównując te trzy obrazki/plakaty... All three pictures deal with the topic of... – Wszystkie trzy obrazki dotyczą tematu... There are some similarities and differences between them. – Istnieją pewne podobieństwa i różnice między nimi. Wybieranie plakatu  Zwroty ogólne: I would opt for picture/poster number... – Wybrał(a)bym obrazek/plakat numer... The first/second/third poster appeals to me the most. – Pierwszy/drugi/trzeci plakat najbardziej do mnie przemawia. To my mind, this is the most effective image. – Moim zdaniem, to najbardziej efektywny obrazek. It stands out from the rest. – Wyróżnia się na tle pozostałych. This picture speaks to me. – Ten obrazek do mnie przemawia. It captures my attention immediately. – Natychmiast przyciąga moją uwagę. It is my cup of tea. – To coś, co bardzo lubię / To w moim guście. I’m mesmerised/enchanted by this picture. – Jest...