ROZPRAWKA
np. The Internet has become an indispensable tool used in almost every walk of life. People cannot imagine life without it. However, there are pluses and minuses.
Kryteria oceniania
1. formułuje wypowiedź zgodną z tematem,
2. prawidłowo formułuje tezę/ antytezę adekwatną do tematu,
3. omawia temat, trafnie dobierając argumenty za i przeciw,
4. podsumowuje temat,
5. poprawnie posługuje się wiedzą dotyczącą realiów danego obszaru językowego.
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli przewodniej,
2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), zachowując właściwe
proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
- stosuje słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, stosuje struktury
składniowe zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
- błędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów, błędy stanowiące powyżej 5
Rozprawka ( za i przeciw)
Wstep – stawiamy tezę , przedstawiamy problem, zaznaczamy że istnieją zarówno wady i zalety danego problemu. Nie wyrażamy swojej opinii. !!!
np. The Internet has become an indispensable tool used in almost every walk of life. People cannot imagine life without it. However, there are pluses and minuses.
Rzowinięcie
argumenty za i argumenty przeciw.
zakończenie
Podsumowanie tematu , w którym możemy wyrazić swoją opinię.
zwroty
Firstly, secondly, finally
All things considered, to sum up- podsumowując
the drawbacks outnumber/ outweigh the benefits – minusy przeważają plusy
pros and cons- plusy i minusy
I. TREŚĆ
- uczeń rozumie wybrany
temat,
- dostosowuje treść do
formy wypowiedzi:
– formułuje tezę,
– omawia temat,
– podsumowuje temat ,
- zna realia danego
obszaru językowego
ABY UZYSKAĆ MAX PUNKT. Uczen :
2. prawidłowo formułuje tezę/ antytezę adekwatną do tematu,
3. omawia temat, trafnie dobierając argumenty za i przeciw,
4. podsumowuje temat,
5. poprawnie posługuje się wiedzą dotyczącą realiów danego obszaru językowego.
,
II. KOMPOZYCJA:
- tworzy spójny tekst,
- uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
- zachowuje proporcje między częściami pracy,
- graficznie wyodrębnia główne części pracy,
- zachowuje określoną w zadaniu objętość pracy.
ABY UZYSKAĆ MAX PUNKT. Uczen :
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli przewodniej,
2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), zachowując właściwe
proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
III. BOGACTWO
JĘZYKOWE:
składniowe zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
IV. POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA:
- stosuje zgodnie z normą struktury morfosyntaktyczne, zasady ortografii, i interpunkcji.- błędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów, błędy stanowiące powyżej 5
Komentarze
Prześlij komentarz