Opowiadanie
,
I. TREŚĆ uczeń:
- rozumie wybrany temat,dostosowuje treść do formy:
– określa tło akcji,
– odtwarza wydarzenia prowadzące do wydarzenia głównego,
– przedstawia wydarzenie główne,
– opisuje reakcje ludzi, przedstawia wnioski i konsekwencje wydarzenia,
-zna realia danego obszaru językowego (kryterium to wprowadzamy, jeżeli temat wymaga ich znajomości).
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. formułuje wypowiedź zgodną z tematem,
2. określa czas, miejsce wydarzeń i bohaterów,
3. logicznie odtwarza wydarzenia prowadzące do wydarzenia głównego,
4. szczegółowo przedstawia wydarzenie główne,
5. przekonująco opisuje reakcje ludzi, lub/i przedstawia wnioski i konsekwencje wydarzenia,
6. poprawnie posługuje się wiedzą dotyczącą realiów danego obszaru językowego.
,
II. KOMPOZYCJA:
tworzy spójny tekst, uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
zachowuje proporcje między częściami pracy,graficznie wyodrębnia główne części pracy, zachowuje określoną w zadaniu objętość pracy.
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli
przewodniej,
2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), zachowując właściwe
proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
III. BOGACTWO
JĘZYKOWE:
stosuje słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, stosuje struktury
składniowe zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologię na poziomie zaawansowanym,
2. stosuje urozmaicone struktury składniowe na poziomie zaawansowanym,
3. zachowuje jednorodny styl, adekwatny do treści i formy.
IV. POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA:
stosuje zgodnie z normą struktury morfosyntaktyczne, zasady ortografii i interpunkcji błędy
stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów błędy stanowiące powyżej 5%, nie więcej jednak niż 10% liczby wszystkich wyrazów,
opis
,
I. TREŚĆ
rozumie wybrany
temat,
dostosowuje treść
do formy:
– przedstawia
informacje na temat
opisywanej osoby/
miejsca, zdarzenia,
– opisując zachowuje
logiczny porządek, np.
zasadę od ogółu do
szczegółu,
– przedstawia swoje
opinie na temat
opisywanej osoby/
miejsca / zdarzenia,
– zna realia danego
obszaru językowego
(kryterium to
wprowadzamy, jeżeli
temat wymaga ich
znajomości).
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. formułuje wypowiedź zgodną z tematem,
2. przedstawia istotne informacje na temat opisywanej osoby / miejsca / zdarzenia,
3. opisuje, zachowując logiczny porządek, np. od ogółu do szczegółu,
4. przedstawia swoje opinie i uzasadnia je,
5. poprawnie posługuje się wiedzą dotyczącą realiów danego obszaru językowego.
II. KOMPOZYCJA:
tworzy spójny tekst, uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
zachowuje proporcje między częściami pracy,graficznie wyodrębnia główne części pracy,
zachowuje określoną w zadaniu objętość pracy.
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli przewodniej,2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) zachowując właściwe
proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
,
III. BOGACTWO
JĘZYKOWE:
stosuje słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi,
stosuje struktury składniowe zgodnie z tematem i formą
wypowiedzi, dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologięna poziomie zaawansowanym, (np. przymiotniki, przyimki, przysłówki
miejsca, czasowniki dynamiczne),
2. stosuje urozmaicone struktury składniowe na poziomie zaawansowanym,
3. zachowuje jednorodny styl, adekwatny do treści
i formy.
IV. POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA:
stosuje zgodnie z normą struktury morfosyntaktyczne, zasady ortografii i interpunkcjibłędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów
RECENZJA
I. TREŚĆ
rozumie wybrany temat, dostosowuje treść do formy wypowiedzi:
– podaje informacje o recenzowanej pozycji,
– podaje informacje o zawartości treściowej recenzowanej pozycji,
– ocenia,
– poleca bądź nie, podając przyczyny,
- zna realia danego obszaru językowego (kryterium to wprowadzamy, jeżeli temat wymaga ich znajomości)
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
I. TREŚĆ
- rozumie wybrany temat,
- dostosowuje treść do formy wypowiedzi:
– podaje informacje o recenzowanej pozycji,
– podaje informacje o zawartości treściowej recenzowanej pozycji,
– ocenia,
– poleca bądź nie, podając przyczyny,
- zna realia danego obszaru językowego (kryterium to wprowadzamy, jeżeli temat wymaga ich znajomości).
II. KOMPOZYCJA:
- tworzy spójny tekst,
- uwzględnia wszystkie
- części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
- zachowuje proporcje między częściami pracy,
- graficznie wyodrębnia główne części pracy,
- zachowuje określoną w zadaniu objętość pracy.
Aby użyskać max ilość punktów uczeń:
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli przewodniej,
2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), zachowując właściwe proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
III. BOGACTWO
JĘZYKOWE:
stosuje słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi,
stosuje struktury składniowe zgodnie z tematem i formą wypowiedzi,
dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
IV. POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA:
stosuje zgodnie z normą struktury morfosyntaktyczne,
zasady ortografii i interpunkcjibłędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów
błędy stanowiące powyżej 5%, nie więcej jednak niż 10% liczby wszystkich wyrazów,
,
ROZPRAWKA
,
I. TREŚĆ
- rozumie wybrany
temat,
- dostosowuje treść do
formy wypowiedzi:
– formułuje tezę,
– omawia temat,
– podsumowuje temat ,
- zna realia danego
obszaru językowego
ABY UZYSKAĆ MAX PUNKT. Uczen :
2. prawidłowo formułuje tezę/ antytezę adekwatną do tematu,
3. omawia temat, trafnie dobierając argumenty za i przeciw,
4. podsumowuje temat,
5. poprawnie posługuje się wiedzą dotyczącą realiów danego obszaru językowego.
,
II. KOMPOZYCJA:
- tworzy spójny tekst,
- uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
- zachowuje proporcje między częściami pracy,
- graficznie wyodrębnia główne części pracy,
- zachowuje określoną w zadaniu objętość pracy.
ABY UZYSKAĆ MAX PUNKT. Uczen :
1. tworzy wypowiedź w pełni spójną, harmonijną, podporządkowaną wyraźnej myśli przewodniej,
2. uwzględnia wszystkie części pracy (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), zachowując właściwe
proporcje między nimi,
3. wykazuje pełną konsekwencję w układzie graficznym pracy,
4. zachowuje objętość pracy w granicach określonych w poleceniu.
III. BOGACTWO
JĘZYKOWE:
składniowe zgodnie z tematem i formą wypowiedzi, dostosowuje styl do formy wypowiedzi.
IV. POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA:
- stosuje zgodnie z normą struktury morfosyntaktyczne, zasady ortografii, i interpunkcji.- błędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich wyrazów, błędy stanowiące powyżej 5
Komentarze
Prześlij komentarz